torsdag 13 juni 2013

The view blew us a way!

I mandags akte jag Ingvild och Nils (tysklan) med min vardmamma till Colorado springs for att mota upp Abdullah, Muhammed och Lena hos en AFS valontar! Vi hade god middag och spelade spel och bara hade det trevligt tillsammans! vi skulle alla tidigt morgonen dar pa ge oss av pa en oforglomig hike! vi skulle alla hika pikes peak! Climb a 14er!


 haha redo att ge oss av klockan 5 pa morgonen!

 runt 7 grader burr kallt!
 var hike borjade och ju hogre upp vi kom desto vackrare blev det!
Jag och Abdullaah tog en liten pause!

 Nu ar det riktigt vindigt! maste halla  i hatten!
 Kommit langt men fortfarande en lang vag att vandra!
 Lite sno har och dar
 har annu inte natt toppen men utsickten ar fantastik!
 Jag och min kara norka !
 svart att halla balansen pagrund av vinden! blaser som bara den!
 Lena och Nils Ifran Tysklan!
 Muhammed(Indien) Lena(Tyskland) Svensken, Nils (tyskland) Abdullah (pakistan)
 same as above men var basta ledare Phil ar med!



 Ingvild och Nils
 vi blser nstan bort nu! och det ar lite lakigt med tanke pa att det ar ett stup precis bakom oss


 haha var favorit nils! 
 Nu ar det sa hilma vindigt! borjar bli laskigt for att det ar grus och man halskar och vinden, hjalp aldrig upplevt nat liknande! fran nu och framat sa far lena en paik attak, gar varken upp eller ner, vi forsoker bestamma om vi ska hika upp till toppen har bara en liten bit kvar eller om vi ska borja hike tillbaka. nar vi tillslut kommer ner far vi reda pa att the highway upp till toppen ar avstangd pagrund av vind och risk for att stenar ska komma flyande! en laskig upplevelse va det! men innan vinden kom va det vacker, jobbigt och roligt!

 muhammed trott efter vart aventyr!
Jag och invild men var charmigaste Abdullah!! (sista gangen jag sag bada :( ...)
 pavagen hem far vi reda pa att det ar en fire i narheten! vi kor for bi roken! 
 Da va det 100 acres dagen darpa hade det spridit sig till over 8000 och hundratals hus hade brunnit ner! pa grund av basten och mkt aska och rok kommit in till highlands ranch...
Laskigt det dar med fires!

I gar kvall gick jag pa min sita baseball game for i ar! Mkt trvligt!

Om 8 dagar sager jag hejda till the cunninghams och paborjar min resa hem till sverige! packar och har mkt saker att gora innan jag aker hem!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar